Καλώς ήλθατε στο aerodata.gr, την πιο πλήρη ελληνική αεροπορική εγκυκλοπαίδεια στο Internet.

SX-ADR | May 1970
SX-ADR CN: 18-1006 Constr.Year: NA
Type: Piper PA-18-95
Operator: ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ ΑΘΗΝΩΝ
Date: May 1970
Place: Over Volos Port

Την  δεκαετία του ΄60 οι ένοπλες δυνάμεις  παραχωρούν στις λιγοστές αερολέσχες που υπάρχουν στην Ελλάδα έναν αριθμό αεροπλάνων τύπου Piper Cub. Ένα από αυτά είναι το  SX-ADR  που καταλήγει στην  Αερολέσχη Αθηνών το 1967.


Η Αερολέσχη Αθηνών τα εκμεταλλεύτηκε για δέκα χρόνια στην εκπαίδευση νέων μαθητών αλλά και για πτήσεις συντήρησης των  πτυχιούχων μελών της.


Το SX-ADR ξεκίνησε την καριέρα του στις ένοπλες δυνάμεις των Ηνωμένων Πολιτειών σαν Piper L-18-C Super Cub (PA-18-95)  και αριθμό σειράς  51-15309. Συνέχισε να παρέχει τις υπηρεσίες του στον Ελληνικό Στρατό σαν αναγνωριστικό αεροπλάνο στα περίφημα ΕΠΑΡ (Εναέρια Παρατήρηση).


Λαμβάνει το πολιτικό νηολόγιο στις 19 Σεπτεμβρίου 1967.


Στην μεγάλη φωτογραφία το SX-ADR πετά σαν νούμερο τρία σε σχηματισμό τριών Piper Cub πάνω από το λιμάνι του Βόλου.  Πρόκειται για μια συμμετοχή της αερολέσχης Αθηνών σε αεροπορικές εκδηλώσεις της τοπικής αερολέσχης, τον Μάιο του 1970. Αρχηγός του σχηματισμού είναι ο εκπαιδευτής της Αερολέσχης Αθηνών  Δημήτρης Κατσιμπόκης, με το SX-AFH  που μόλις διακρίνεται στο δεξιό άκρο την φωτογραφίας. Ο Γιάννης Κωνσταντακάτος, που μας έδωσε όλες τις πολύτιμες πληροφορίες, επιβαίνει στο τρίτο Piper Cub του σχηματισμού, που πετά με κυβερνήτη τον επίσης εκπαιδευτή της Αερολέσχης Αθηνών Στέλιο Μαρτζούκο.


Το καλοκαίρι του ΄70 βλέπουμε τον Γιάννη Κωνσταντακάτο στην πίσω θέση του SX-AFR  να ετοιμάζεται να πετάξει με τον Πλάτωνα Κουρουβακάλη ενώ στο έδαφος διακρίνεται ο Κώστας Πικρός. Φωτογράφος είναι πιθανότατα ο Νίκος Μπαλωμένος. Πρέπει να σημειωθεί ότι και οι τέσσερεις, είναι μέλη της Αερολέσχης Αθηνών και μάλιστα εκπαιδευόμενοι  της περίφημης 8ης εκπαιδευτικής σειράς.




Λίγο αργότερα ο Κώστας Πικρός διακρίνεται να κάνει την χαρακτηριστική κίνηση για να πάρει μπροστά ο κινητήρας του SX-ADR, που ούτος η άλλως δεν διαθέτει σύστημα εκκίνησης.




Το SX-ADR μαζί με τα υπόλοιπα αεροπλάνα της Αερολέσχης εκείνη την εποχή σταθμεύουν στο ύπαιθρο. Αποτέλεσμα η υφασμάτινη επικάλυψη να ταλαιπωρείται και να απαιτείται συχνή αλλαγή. Το 1973 το SX-ADR αλλάζει επικάλυψη και εμφανίζεται με το νέο του χρώμα, κατάλευκο με μπλε σκούρες γραμμές στην άτρακτο και στα φτερά του.  Η παλαιά επικάλυψη με το νηολόγιο, διεσώθη από τον Παντελή Καλογεράκο, που έτυχε να είναι παρών κατά την διαδικασία αποκόλλησης.




Αναφέρεται ότι το SX-ADR είχε ένα ατύχημα  στις 23 Οκτωβρίου 1977 χωρίς άλλα στοιχεία. Το νηολόγιο ακυρώνεται στις 4 Νοεμβρίου του ιδίου έτους.

Timestamp: 21 January 2015 - 12:34:23