Type: Dornier Do-228-100 | |
Operator: Olympic Aviation | |
Date: 24 Nov 2002 | |
Place: "El.Venizelos" Airport, Athens, Greece, LGAV / ATH |
Το SX-BHC κατασκευάστηκε το 1984 στις εγκαταστάσεις της Dornier στο Oberpfaffenhofen της Δυτικής Γερμανίας. Τον Μάιο έλαβε το προσωρινό Γερμανικό νηολόγιο D-IDBB με το οποίο εκτελέστηκαν οι απαραίτητες δοκιμαστικές πτήσεις.
Αμέσως μετά παραδίδεται στην Ολυμπιακή Αεροπλοΐα και λαμβάνει το Ελληνικό νηολόγιο και το όνομα “Νήσος ΛΕΡΟΣ”.
Οι δύο πλευρές του αεροπλάνου όπως πέταξε όλα τα χρόνια μέχρι την Άνοιξη του 2003 όταν τα Dornier 228 αντικαταστάθηκαν με τα DHC-8 της Καναδικής DeHavilland.
To Charlie όπως και τα υπόλοιπα Dornier της Αεροπλοΐας πέταξε για 20 χρόνια σε κάθε ρόλο που του ζητήθηκε. Πέταξε κάνοντας προγραμματισμένα δρομολόγια, έκτακτες ή ναυλωμένες πτήσεις με επιβάτες ή με εμπορεύματα. Η μεγαλύτερη όμως προσφορά του συγκεκριμένου τύπου, ήταν οι χιλιάδες ώρες πτήσεως που πέταξε μεταφέροντας ασθενείς και τραυματίες από κάθε αεροδρόμιο της χώρας μας, μέρα και νύχτα και πολλές φορές με εξαιρετικά δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Το 2001 τις αεροδιακομιδές του ΕΚΑΒ αναλαμβάνει εταιρία ιδιωτικών συμφερόντων.
Το 2003 τα Dornier σταματούν να πετούν. Η Ευρωπαϊκή νομοθεσία επιβάλει την αναβάθμιση των ηλεκτρονικών συστημάτων τους. Η αναβάθμιση αποδεικνύεται εξαιρετικά δαπανηρή και έτσι αποφασίζεται η αντικατάστασή τους. Τα αεροπλάνα μένουν για δυο χρόνια στο έδαφος παρκαρισμένα στο βόριο άκρο της πίστας, μπροστά στο υπόστεγο της Αεροπλοΐας.
Το SX-BHC διακρίνεται στην κάτω αριστερή γωνία (2 Ιουλίου 2004 LGAV)
Τα αεροπλάνα δεν δείχνουν να μπορούν να πουληθούν εύκολα, έτσι οι μηχανικοί της εταιρίας, τα προετοιμάζουν για μακροχρόνια παραμονή στο έδαφος.
Τα Dornier θα μπορούσαν να συνεχίσουν να πετούν χωρίς το κόστος της αναβάθμισης εκτός Ευρώπης. Η λύση βρέθηκε από εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην Ασία και στην Αφρική. Το Charlie μετά από τις εκτεταμένες επιθεωρήσεις που το έφεραν σε πτήσιμη κατάσταση, ξαναβάφτηκε χωρίς τους κύκλους της Ολυμπιακής στο κάθετο σταθερό και τα υπόλοιπα εταιρικά χαρακτηριστικά.
Το SX-BHC έφυγε από την Ελλάδα πετώντας για της Κένυα, έλαβε το νηολόγιο 5Y-BTU και ξεκίνησε μια δεύτερη καριέρα πετώντας για την Αir Trafic.
Περισσότερες φωτογραφίες μπορείτε να βρείτε στο διαδικτυακό τόπο www.airpics.net που βρίθει από εξαιρετικές φωτογραφίες ελλήνων aviation spotters.
Το πρώην SX-BHC αλλάζει για μια ακόμη φορά τόπο διαμονής και νηολόγιο. Αυτή τη φορά βρίσκεται στο Κονγκό και πετά με το νηολόγιο 9S-GNH για την τοπική αεροπορική εταιρία Busy Bee.
Στο διαδίκτυο υπάρχουν φωτογραφίες από την σκηνή του ατυχήματος αλλά δεν θεωρούμε ότι έχουν κάποια ιστορική αξία.
Το Dornier 228 είναι ένα αεροπλάνο που διαθέτει ισχυρότερους κινητήρες από αυτούς που θα μπορούσε να φοράει. Είναι αυτό που ονομάζουμε overpower. Αυτό δίνει την δυνατότητα στο πλήρωμα να μπορεί να ανταπεξέλθει σε καταστάσεις ανάγκης με έναν μόνο κινητήρα σε λειτουργία, υπό την προϋπόθεση ότι η απογείωση έγινε με το σωστό βάρος και το πλήρωμα ακολούθησε επακριβώς τις διαδικασίες ανάγκης που περιγράφονται στα εγχειρίδια.
Στην τελευταία απογείωση του SX-BHC κάποια πράγματα δυστυχώς πήγαν πολύ στραβά.