
Κωνσταντίνος Κ. Καρδαράς
Το όνομα του Κωνσταντίνου Καρδαρά του Κωνσταντίνου, εμφανίζεται για πρώτη φορά στα αεροπορικά πράγματα, στο τέλος Αυγούστου του 1939 όταν η Πολεμική Αεροπορία δημοσιεύει τους επιτυχόντες της 9ης σειράς της Σχολής Ικάρων.
Στο βιβλίο του Ηλία Καρταλαμακη "Η Γενιά των Ικάρων" αναφέρεται το όνομα του συγγραφέα στους επιτυχόντες, που κλήθηκαν να παρουσιαστούν στις 15 Σεπτεμβρίου 1939, στην Σχολή Αεροπορίας στο Τατόι.
Ο Κωνσταντίνος Κ. Καρδαράς περάτωσε με επιτυχία την εκπαίδευσή του και παρέμεινε στις τάξεις της Πολεμικής Αεροπορίας μέχρι την 1η Μαρτίου 1950, οπότε αποστρατεύτηκε με τον βαθμό του Σμηναγού, όπως αναφέρεται στο βιβλίο του Φωκίωνος Φωτιάδη - Νεγρεπόντη "ΣΧΟΛΉ ΙΚΑΡΩΝ - Αι πρώται 40 σειραί ιπταμένων".
Αργότερα και μετά την αποστρατεία του από την Πολεμική Αεροπορία προσλαμβάνεται στην Κρατική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, που ανήκει στο Υπουργείο Αεροπορίας και υπάγεται στον Αρχηγό ΓΕΑ.
Το 1952 η Υπηρεσία μεταφέρεται διοικητικά στο Υπουργείο Μεταφορών και μετονομάζεται σε "Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας"
Το 1957 βρίσκει τον Κωνσταντίνο Κ. Καρδαρά τμηματάρχη την ΥΠΑ. Τότε λόγο ειδικών γνώσεων καλείται να συγγράψει, σε σύντομο χρονικό διάστημα, ένα βιβλίο βοήθημα για του υποψηφίους επαγγελματίες χειριστές Πολιτικής Αεροπορίας. Το βιβλίο εκδίδεται το Φθινόπωρο του 1957 και έχει τίτλο:
Τακτική και Έλεγχος Πτήσεως (1957)
Η καριέρα του συνεχίζεται στην ΥΠΑ και το 1973 τον βρίσκει αερολιμενάρχη του Αεροδρομίου Ελληνικού.
Εκείνη την εποχή δημιουργείται η Αερολέσχη Πειραιώς με πρωτεργάτες τους Παντελή Καλογεράκο και Παναγιώτη Βαξεβανάκη. Οι προσπάθειες και των δυο συμπλέουν στο να επιτύχει το εγχείρημα και ο Πειραιάς να αποκτήσει δικό του Αεροπορικό Σωματείο.
Ο Παναγιώτης Βαξεβανάκης εκτός από επιτυχημένος επιχειρηματίας εκείνη την εποχή ήταν και ιδιοκτήτης ιδιωτικού αεροπλάνου με έδρα το Ελληνικό. Όπως περιγράφει στο βιβλίο του "50 Χρόνια Πτήση" στις 25 Ιανουαρίου 1973, συγκαλείται η πρώτη Γενική Συνέλευση της Αερολέσχης Πειραιώς, όπου εκτός των άλλων ονομάτων ο Κωνσταντίνος Καρδαράς είναι υποψήφιος στις εκλογές για το πρώτο Διοικητικό Συμβούλιο της Αερολέσχης, όπου και εκλέγεται μέλος του.
Μετά από αυτό το σύντομο αεροπορικό οδοιπορικό αποδεικνύεται ότι ο Κωνσταντίνος Κ. Καρδαράς είναι ένας ακόμη άνθρωπος δεμένος με την αεροπορία μια και πέρασε από την Πολεμική Αεροπορία, στην Πολιτική και κατόπιν στην Αθλητική Αεροπορία. Είναι εμφανές ότι έδωσε απλόχερα την βοήθειά του, όταν αυτή ζητήθηκε προς όφελος της Αεροπορίας.