Φρίξος Ι. Θεοδωρίδης
Ο Φρίξος Θεοδωρίδης γεννήθηκε στις Σέρρες, στις 9 Οκτωβρίου 1892 ήταν γιος του γιατρού Ιωάννη Μ. Θεοδωρίδη. Από την οικογένεια του πατερά του συγγένευε με το καθηγητή του πανεπιστημίου Αθηνών Δημήτριο Κ. Χόνδρο.
Η οικογένεια Θεοδωρίδη μετακομίζει στην Αθήνα το 1906. Θα τελειώσει το 1ο Γυμνάσιο Αθηνών και θα συνεχίσει τις σπουδές του στη Βασιλεία της Ελβετίας και το 1917 θα λάβει το δίπλωμα της Σχολής Μηχανολογίας του Πολυτεχνείου της Ζυρίχης. Υπήρξε μαθητής φημισμένων επιστημόνων της εποχής μεταξύ των οποίων και ο Albert Einstein.
Το 1921 αναγορεύεται διδάκτωρ των Τεχνικών Επιστημών του Ομοσπονδιακού Πολυτεχνείου της Ζυρίχης. Επιβλέπων καθηγητής στην διατριβή του ήταν ο August Piccard. Δεν μπορεί να είναι απλά τυχαία η συνάντηση, μια και ο Piccard ήταν εφευρέτης του αεροστάτου με ήλιο και είχε σπάσει πολλά ρεκόρ κατάκτησης ύψους με αερόστατο.
Το 1921 αναλαμβάνει να προετοιμάσει την έδρα της Φυσικής του νέου πανεπιστημίου της Σμύρνης. Η Μικρασιατική καταστροφή τελικά θα ματαιώσει ολόκληρο τον σχεδιασμό του Πανεπιστημίου και θα αναγκάσει τον Φρίξο Θεοδωρίδη να επιστρέψει στην Αθήνα. Το 1923 εκλέγετε για την έδρα της Εφαρμοσμένης Μηχανικής, της Σχολής Μηχανολόγων.
Το 1930 στη Σχολή Μηχανολόγων ιδρύεται μεταξύ άλλων το τμήμα Μηχανικών Αεροπορίας με πρόβλεψη εγκατάστασης Αεροτεχνικού Εργαστηρίου Δοκιμασιών και Ερευνών. Με προϊστάμενο τον Φρίξο Θεοδωρίδη που ήταν καθηγητής της έδρας της εφαρμοσμένης μηχανικής. Απόλυτα φυσικό μια και ο Θεοδωρίδης ήταν ήδη από το 1927 μέλος της Royal Aeronautical Society του Λονδίνου ενώ την ιδία χρονιά συμμετείχε στο 4ο διεθνές συνέδριο Αεροπλοΐας στη Ρώμη. Ο σχεδιασμός προέβλεπε την αναβάθμιση του αεροπορικού τομέα και ανάπτυξη της έρευνας και κατασκευής αεροπλάνων στην Ελλάδα.
Το Δεκέμβριο του 1944 καταστρέφεται το εργαστήριο Αγροτεχνικών Ερευνών. Απογοητευμένος όπως ήταν φυσικό από τα γεγονότα το 1946 εγκαταλείπει την Ελλάδα για την Αμερική και διδάσκει για τρία χρόνια στο Harvard University, Aeronautical Engineering ως επισκέπτης καθηγητής. Το 1948 θα παραιτηθεί οριστικά από το ΕΜΠ και μετακόμισε μόνιμα στις Ηνωμένες Πολιτείες, ως ειδικευμένος καθηγητής στον τομέα Mechanical Engineering του ΜΙΤ. Εντάχθηκε σε πολλές και αξιόλογες επιστημονικές εταιρίες και το 1951 προσελήφθη ως Ερευνητής – Καθηγητής του πανεπιστημίου του Maryland. Τέλος μαζί με άλλους επιστήμονες από όλο τον κόσμο μελέτησε την ελαστικότητα των πτερύγων (Aeroelasticity) των αεροπλάνων σε υψηλές ταχύτητες.
Ο επιφανής Έλληνας επιστήμονας απεβίωσε στο Maryland, τον Ιανουάριο του 1982. Ο Φρίξος Θεοδωρίδης θεωρείται σημαίνον πρόσωπο στην επιστημονική κοινότητα όχι μόνο της Ελλάδος άλλα και διεθνώς. Τα άρθρα του δημοσιεύονται σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά καθώς και στο περιοδικό “Νέον Κράτος” θερμός υποστηρικτής της αεροπορικής ιδέας, υπήρξε μέλος του Ανωτάτου Συγκοινωνιακού Συμβουλίου.
Διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος του Κεντρικού Συμβουλίου του Ελληνικού Ορειβατικού Συνδέσμου.
Ιδρυτικό μέλος και αντιπρόεδρος (1928-1934) της Κεντρικής Αεροπορικής Επιτροπής (ΚΑΕ) που μετονομάσθηκε διαδοχικά σε Αερολέσχη Ελλάδος (ΑΛΕ), Βασιλική Αερολέσχη Ελλάδος (ΒΑΛΕ), Εθνικής Αερολέσχη Ελλάδος (ΕΑΛΕ) και σήμερα Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία (ΕΛΑΟ).
Τα στοιχεία αντλήθηκαν από το εξαιρετικό 18σελιδο πόνημα της κυρίας Λίλας Θεοδωρίδου -Σωτηρίου Αναπλ. Καθ. ΤΕΙ Σερρών με τίτλο “Η διεθνής καριέρα του καθηγητή Φρίξου Θεοδωρίδη”.
Στην εγκυκλοπαίδεια “ΗΛΙΟΣ” στον 9ο τόμο, σελίδα 542 μπορείτε να βρείτε το λήμμα με το όνομα ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ Φρίξος
Ο Φρίξος Θεοδωρίδης εκτός των άλλων έγραψε τα παρακάτω βιβλία στην Ελληνική γλώσσα με σκοπό την προώθηση της αεροπορικής ιδέας.
Διατριβαί περί Αεροπορίας (1931)
Επιστημονικαί και Τεχνικαί βάσεις και πρόοδοι της Αεροπορίας (1931)
Εισαγωγή εις της Ανεμοπορίαν (1932)