Φωκίων Φωτιάδης Νεγρεπόντης
Ο Φωκίων Φωτιάδης Νεγρεπόντης γεννήθηκε στις 18 Ιανουαρίου 1929 στην Αθήνα. Το 1948 αποφασίζει να λάβει μέρος στις εξετάσεις της Σχολή Ικάρων που εκείνη της εποχή είχε μόνο μια ειδικότητα αυτή των Ιπταμένων Χειριστών Αεροπόρων. Ο διαγωνισμός προκηρύσσεται από την Αεροπορία προκειμένου να εισαχθούν 60 νέοι στη Σχολή Ικάρων. Για τις εξετάσεις εμφανίστηκαν περίπου 1200 ενδιαφερόμενοι, απόφοιτοι του οκταταξίου Γυμνασίου.
Οι εξετάσεις προέβλεπαν με την σειρά Υγειονομική Ικανότητα, Σωματική Αγωγή και τέλος Θεωρητικές εξετάσεις. Σε κάθε επίπεδο αποκλειόταν ένας αριθμός υποψηφίων. Τη δοκιμασία των εξετάσεων κατόρθωσαν τελικά να την περάσουν 97 υποψήφιοι. Ο Φωκίων Φωτιάδης είχε εισήχθη στην 19η θέση της σειράς επιτυχίας.
Οι πρώτοι 40 επιτυχόντες εισήχθησαν αμέσως στη Σχολή τον Σεπτέμβριο 1948. Πρέπει να σημειωθεί ότι την ίδια στιγμή στην Βόρειο Ελλάδα μαίνονται οι μάχες και κανείς δεν ήξερε πότε θα λήξει ο εμφύλιος πόλεμος. Η Αεροπορία αποφασίζει εκτός από του 60 που προέβλεπε η προκήρυξη να κρατήσει και του υπόλοιπους επιτυχόντες και να στείλει 35 εξ αυτών προς εκπαίδευση στις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ τους υπολοίπους να τους εντάξει στην επόμενη 23η Σειρά εκπαίδευσης. Από την παραπάνω διαδικασία εξάγονται τα συμπεράσματα ότι στην Αεροπορία υπήρχαν μεγάλες ανάγκες ιπταμένου προσωπικού και επίσης ότι είχε εδραιωθεί η Αμερικανική επιρροή έναντι της Αγγλικής που ίσχυε μέχρι τότε.
Ο Φωκίων Φωτιάδης Νεγρεπόντης θα ονομαστεί Ανθυποσμηναγός στις 27 Οκτωβρίου 1950. Θα ανέλθει σε όλους τους βαθμούς της ιεραρχίας μέχρι του Αντιπτεράρχου, με την αποστρατεία του στις 5 Μαρτίου 1975.
Στα χρόνια της υπηρεσίας του στην Πολεμική Αεροπορία, πέταξε με τα αεροπλάνα
De Havilland DH-82 Tiger Moth,
Harvard Τ-6,
Supermarine Spitfire,
Lockheed T-33 Shooting Star,
Cessna T-41 Mascalero,
Cessna T-37 Tweety Bird,
Canadair CL-13 Sabre Mk.2 F-86E,
Northrop F-5 A/B,
Northrop RF-5A
Douglas C-47
επίσης με τα ελικόπτερα
Bell OH-13H (47G),
Agusta Bell AB-205A Heey
Agusta Bell AB-206A
Σε πολλούς από τους παραπάνω τύπους αεροσκαφών, χρησιμοποιήθηκε και ως εκπαιδευτής πτήσεων. Εκτός των ιπτάμενων καθηκόντων του, από τις πιο σημαντικές θέσεις που του εμπιστεύτηκε η Αεροπορία, η θέση του Στρατιωτικού Ακολούθου στην πρεσβεία της Βόννης (1967-1969), του Διοικητού της Σχολής Ικάρων (1971-1974)
Το Νοέμβριο του 1972 η Αερολέσχη Αθηνών θα διοργανώσει αεροπορική επίδειξη με ιδιωτικά αεροπλάνα από όλη την Ελλάδα. Ένα από τα αεροπλάνα που εμφανίστηκε για πρώτη φορά ήταν το Jodel του Πλάτωνα Κουρουβακάλη που κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα, με την βοήθεια του Παντελή Καλογεράκου. Στην Φωτογραφία φαίνεται το φανερό ενδιαφέρον του Διοικητή της Σχολής Ικάρων, για το μικρό μονοθέσιο αεροπλάνο με τον κινητήρα των 1600 κ.ε. και των 50 ίππων.
Τέλος με τον βαθμό του Υποπτεράρχου ανέλαβε τα καθήκοντα του Διοικητού της 142 ΠΑΕ, στην ουσία ήταν υπεύθυνος για την Αεράμυνα της χώρας. Ομιλούσε Αγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά.
Ο Φωκίων Φωτιάδης Νεγρεπόντης, αποστρατεύτηκε τον Μάρτιο 1975, αλλά ουδέποτε απομακρύνθηκε από την ιδέα της Αεροπορίας και ήταν μέλλος σε όλες τις Οργανώσεις Απόστρατων ενώ πάντοτε ήταν παρών στις συναντήσεις των μελλών.
Στις 24 Φεβρουαρίου 2020 ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βετεράνων Αεροπορίας επ’ ευκαιρία του επαναπατρισμού του ελληνικού Spitfire από την Αγγλία, διοργάνωσε ημερίδα με θέμα τις αναμνήσεις όσων το πέταξαν. Ο Φωκίων Φωτιάδης Νεγρεπόντης ήταν εκεί και μας αφηγήθηκε ένα μικρό μέρος από την εμπειρία του με το θρυλικό αεροπλάνο. Το στιγμιότυπο βιντεοσκοπήθηκε και αναρτήθηκε με τίτλο "Αναμνήσεις από το Spitfire" από την Μαρία Γαβριλάκη, σύζυγο του Μηχανικού Αεροσκαφών της Ολυμπιακής Αεροπορίας, ιστορικού και συγγραφέα Κώστα Γαβριλάκη.
Ο Φωκίων Φωτιάδης Νεγρεπόντης εξέδωσε δύο βιβλία εξαιρετικού ιστορικού ενδιαφέροντος
Σχολή Ικάρων Αι 40 Πρώται Σειραί (2000)
22α Σειρά Ικάρων (2007)
Ήταν λάτρης της απλής καθαρεύουσας γλώσσας, στην οποία έχουν εκδοθεί και τα δύο βιβλία του, με την χρήση όλων των σημείων στίξης.
Ο Φωκίων Φωτιάδης Νεγρεπόντης απογειώθηκε για την τελευταία του πτήση, με Δυτική πορεία, στις 8 Αυγούστου 2022.