Στα τέλη της δεκαετίας του 70 στην Ελλάδα κυκλοφορούσαν πολύ λίγα Ελληνικά Αεροπορικά περιοδικά.
Συγκεκριμένα το 1979 κυκλοφορούν τα υπηρεσιακά περιοδικά “Η ΠΤΗΣΙΣ” της ΔΑΠΕ του ΓΕΑ και η “ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ” του ΑΤΑΔ. Οι δύο αυτές εκδόσεις δεν πωλούντο στα περίπτερα, ούτε ήταν εύκολο να τις βρει κάποιος. Η Πολεμική Αεροπορία διένειμε δωρεάν κάθε νέο τεύχος, εντός των Μονάδων της, ενώ ένας μικρός αριθμός τευχών, αποστέλλετε από τους εκδότες, αλλά όχι πάντοτε, στις κατά τόπους αερολέσχες. Τα θέματα που πραγματεύονται οι δυο αυτές εκδόσεις έχουν άμεση σχέση με το αντικείμενο του εκδότη και με ιδιαίτερη έμφαση στην ασφάλεια των πτήσεων.
Στην ελεύθερη αγορά το 1979 κυκλοφορούν λίγα αεροπορικά περιοδικά και πωλούνται μόνο στα κεντρικά περίπτερα της Αθήνας και φυσικά δεν είχαν συγκεκριμένη ημερομηνία κυκλοφορίας.
Η “Αθλητική Αεροπορία” της Αερολέσχης Πειραιώς κυκλοφορεί ανελλιπώς από τον Σεπτέμβριο του 1974 και αναφέρεται βασικά στο χώρο του αεραθλητισμού και τις Γενικής Αεροπορίας. Η Αερολέσχη Λακωνίας τον Ιανουάριο του 1979 κάνει μια εκδοτική προσπάθεια με το περιοδικό “Λακωνικά Φτερά” κυκλοφορεί μόνο το πρώτο τεύχος χωρίς να υπάρξει δεύτερο. Το περιοδικό ΟΥΡΑΝΟΙ εκδίδετε από το 1973. Η κυκλοφορία του βασίζεται πρωτίστως σε συνδρομές αναγνωστών. Δεν έχει σαφή αεροπορικό προσανατολισμό ενώ το περιεχόμενό του, δεν καλύπτει τα αεροπορικά αντικείμενα που αναφέρονται στο εξώφυλλό του. Τα “ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΝΕΑ” του Μάνου Παυλίδη το 1979 είναι το παλαιότερο αεροπορικό περιοδικό. Το πρώτο τεύχος κυκλοφόρησε το 1947 και ήταν ένα αεροπορικό περιοδικό με σαφή προσανατολισμό στην Πολιτική Αεροπορία. Το τελευταίο τεύχος των Αεροπορικών Νέων κυκλοφόρησε τον Μάιο του 1979.
Σ αυτό το εκδοτικό περιβάλλον τον Νοέμβριο του 1979 κυκλοφορεί το πρώτο τεύχος του περιοδικού “ΠΤΗΣΗ”. Μεγάλο μέγεθος, έγχρωμο εξώφυλλο, 88 σελίδες και στην πρώτη εσωτερική σελίδα διαβάζουμε ότι Διευθυντής Σύνταξης είναι ο Κώστας Καβαθάς. Νέα εκδοτική προσπάθεια στον αεροπορικό τύπο, από ένα γνωστό πρόσωπο του αεροπορικού αλλά και του εκδοτικού χώρου. Η μηνιαία έκδοση 4ΤΡΟΧΟΙ του ιδίου, κυκλοφορεί κιόλας δέκα χρόνια και είναι ήδη ένα εδραιωμένο και καταξιωμένο περιοδικό ειδικού περιεχομένου, με φανατικούς αναγνώστες και εξαιρετικά μεγάλη κυκλοφορία.
Το νέο αεροπορικό περιοδικό “ΠΤΗΣΗ” εμφανίζεται σε όλα τα περίπτερα και γίνεται ανάρπαστο από τους πιστούς αναγνώστες των 4ΤΡΟΧΩΝ, αλλά και απ όλους τους θιασώτες του αέρα. Το γεγονός ότι υπάρχει σε όλα τα σημεία πώλησης είναι πολύ βολικό.
Το σημείωμα του διευθυντή σύνταξης στο πρώτο τεύχος έχει τον άκρως αεροπορικό τίτλο “5 στα 5”.
Η “ΠΤΗΣΗ” ξεκίνησε να κυκλοφορεί σαν διμηνιαία έκδοση. Λίγα χρόνια αργότερα, στο λογότυπο του περιοδικού προστίθεται ο υπότιτλος “& ΔΙΑΣΤΗΜΑ” διευρύνοντας την ύλη του και εκτός γήινης ατμόσφαιρας. 
Δέκα χρόνια μετά την κυκλοφορία του πρώτου τεύχους το περιοδικό “ΠΤΗΣΗ & ΔΙΑΣΤΗΜΑ” έχει γίνει σημείο αναφοράς για τα αεροπορικά πράγματα της Ελλάδος. Η ύλη του περιοδικού έχει συμπεριλάβει εκτός των άλλων και σοβαρά αμυντικά θέματα. Οι αναγνώστες είναι πλέον φανατικοί και από όλους τους χώρους της Πολιτικής και Πολεμικής Αεροπορίας. Δεν είναι πλεονασμός να γραφτεί ότι πολλοί περιμένουν να κυκλοφορήσει το καινούργιο τεύχος, για να το αγοράσουν και να ενημερωθούν. Ο Κώστας Καβαθάς κατανοεί ότι είναι η κατάλληλη στιγμή το περιοδικό να αρχίσει να εκδίδεται κάθε μήνα. Το πρώτο μηνιαίο τεύχος κυκλοφορεί τον Μάιο του 1989. Η πορεία του περιοδικού συνεχίζεται με την ιδία δυναμική και στις “καλές” εποχές πουλά μέχρι και 30.000 τεύχη κάθε μήνα. Αδιανόητο νούμερο για περιοδικό ειδικού κοινού και μάλιστα στην Ελλάδα των 9 εκατομμυρίων.
Το Νοέμβριο του 1992 η “ΠΤΗΣΗ” ανακοινώνει την συνεργασία της με το διεθνές αεροπορικό περιοδικό Aviation Week.
Με τον τίτλο “ΙΣΤΟΡΙΑ” η έκδοση “ΠΤΗΣΗ & ΔΙΑΣΤΗΜΑ” κυκλοφορεί τεύχη μικρού μεγέθους που αφορούν θέματα αεροπορικής ιστορίας.
Το Νοεμβρίου του 2010 κυκλοφορεί το τριακοσιοστό (300) τεύχος, ενώ το 2014 το περιοδικό “ΠΤΗΣΗ & ΔΙΑΣΤΗΜΑ” κλείνει τα 35 χρόνια ζωής. Διατηρεί τον ίδιο τίτλο και παρά τις περιπέτειες που αντιμετώπισε, είναι το μακροβιότερο αεροπορικό περιοδικό ευρείας κυκλοφορίας στην Ελλάδα. |