Καλώς ήλθατε στο aerodata.gr, την πιο πλήρη ελληνική αεροπορική εγκυκλοπαίδεια στο Internet.

SX-BAY | 7 July 1998
SX-BAY CN: 208 Constr.Year: 1982
Type: Airbus A300B4-203
Operator: Apollo Airlines
Date: 7 July 1998
Place: Athens Hellinikon, Greece LGAT/ATH

Το SX-BAY με αριθμό κατασκευής 208, κατασκευάστηκε στις εγκαταστάσεις της Airbus στην  Τουλούζη στην Νότια Γαλλία. Πέταξε για πρώτη φορά στις 23 Αυγούστου 1982 από το αεροδρόμιο Toulouse-Blagnac (LFBO/TLS) και έφερε το προσωρινό νηολόγιο F-WZMQ. Φορούσε δύο κινητήρες General Electric CF6-50C2. 


Το αεροπλάνο παραδόθηκε στην Pan American World Airways (PanAm) στις 17 Μαΐου 1985. Έλαβε το νηολόγιο N212PA και oνομάστηκε "Clipper Detroit" σύμφωνα με την παραδοση της PanAm. Το N212PA κυκλοφόρησε σε μεταλλικό μοντέλο από την εταιρία Aeroclassics στην κλίμακα 1:400.



Το N212PA τροχοδρομεί τον Αυγουστο του 1991, στο Orlando της Florida (KMCO/MCO) με τα χρώματα της Pan Am. Περισσότερες φωτογραφίες του  N212PA στο airliners.net


Στις 4 Μαρτίου 1995 παραδίδεται στην Ελληνική Apollo Airlines με νηολόγιο SX-BAY. Tο αεροπλάνο παίρνει το όνομα “CITY OF ATHENS” που το βλέπουμε γραμμένο και στις δυο πλευρές του ρύγχους του σκάφους. Για δυο περίπου χρόνια το αεροπλάνο εκτελεί ναυλωμένα δρομολόγια (charters). Μετά τη  διακοπή των εργασιών της Apollo το SX-BAY επιστρέφει την 1 Δεκεμβρίου 1996 μαζί με το αδελφό σκάφος SX-BAZ στην Airbus απ΄ όπου είχαν  ενοικιασθεί.


Η Airbus δίνει στο αεροπλάνο το προσωρινό νηολόγιο F-WHPJ. Επόμενος εργοδότης  είναι η Grand Air η πρώτη ιδιωτική εταιρία των Φιλιππίνων και παίρνει το νηολόγιο F-OHPN.



Στην φωτογραφία φαίνεται το F-OHPN της Grand Air κατά την διάρκεια της προσέγγισης  για προσγείωση στο αεροδρόμιο Kai Tak International του Hong Kong (HKG/VHHH) τον Φεβρουάριο του 1998. Περισσότερες φωτογραφίες του F-OHPN μπορείτε να βρείτε στο airliners.net


Το αεροπλάνο επιστρέφει στην Airbus οκτώ μήνες αργότερα στις 21 Μαρτίου του 1998 και παραμένει με το ίδιο νηολόγιο F-OHPN ενώ παράλληλα μετατρέπεται σε αεροπλάνο μεταφοράς φορτίου (Freight) και στις 16 Μαρτίου 1999  παραδίδεται στην AVSA S.A.R.L. ως Airbus A300B4-203(F) και λαμβάνει εκ νέου το Αμερικανικό νηολόγιο N212PA.


Στις 19 Οκτωβρίου 1999 παραδίδεται στην μεταφορική εταιρία European Air Transport (ΕΑΤ). Λαμβάνει το Βελγικό νηολόγιο OO-DLG και χρησιμοποιείται από την DHL για μεταφορές εμπορευμάτων μεταξύ των μεγάλων πόλεων της Ευρώπης.



Το OO-DLG σε φάση προσγείωσης στο αεροδρόμιο της Βουδαπέστη (Budapest - Ferenc Liszt International LHBP/BUD) της Ουγγαρίας στις 9 Μαΐου 2006.


Στα μέσα την δεκαετίας του 2000 η DHL αποφασίζει να αλλάξει χρώμα στα αεροπλάνα της να τα βαψει με πιο έντονα χρώματα κίτρινο και κόκκινο.



Το OO-DLG εμφανίζεται για πρώτη φορά με τα νέα χρώματα της DHL to 2008. Περισσότερες φωτογραφίες στο airliners.net  


Το αεροπλάνο την 1 Φεβρουαρίου 2010 αλλάζει ιδιοκτήτη και περνά στην Air Contractors, λαμβάνοντας το Ισπανικό νηολόγιο EI-AZG, ενώ εξακολουθεί να πετά για την μεταφορική DHL.



Το EI-OZG στο αεροδρόμιο των Βρυξελλών (Brussels -National EBBR/BRU) στις 8 Μαΐου 2011. Περισσότερες φωτογραφίες του EI-OZG στο airliners.net και στο planespotters.net


Το αεροπλάνο στις 2 Ιουλίου 2011 σταμάτησε να πετά και παρέμεινε στο έδαφος του αεροδρομίου της Λειψίας στην Γερμανία (Leipzig/Halle Airport  EDDP/LEJ) σε κατάσταση αποθήκευσης. Την  1 Νοεμβρίου 2012 το Airbus Α300Β4-203 (F) με αριθμό σειράς 208 οδηγήθηκε σε διάλυση στο αεροδρόμιο της  Λειψίας.


Στην μεγάλη φωτογραφία το SX-BAY στο αεροδρόμιο του Ελληνικού στις 7 Ιουλίου 1998. Περισσότερες φωτογραφίες του SX-BAY μπορείτε να δείτε στο:

airpics.gr

airliners.net

Jetphotos.net

Timestamp: 03 April 2015 - 15:07:11